Len žiadne hladovanie!

Autor: Emília Verešová | 14.11.2016 o 17:26 | Karma článku: 4,27 | Prečítané:  588x

Slovné spojenia zdravé chudnutie, osvedčená diéta, schudnite natrvalo, chudneme zdravo a hravo vo mne vyvolávajú pocit, že zas chce niekto na nás zarobiť.  Určite nie som jediná.

Rôzne reklamy na extrémne rýchle spaľovače tukov, tabletky na chudnutie nás nenechajú na pokoji.  Až nás dostanú a nakoniec si ten zázračný produkt kúpime. Po počiatočnom entuziazme zostane len sklamanie, že sme zas naleteli.

Niektorí z vás sa možno práve dnes pohrávate s myšlienkou ako schudnúť. Zabudnite na zázračné tabletky a tentoraz to vyskúšajte svojpomocne.   

Nie som odborníčka na chudnutie, ani som nikdy nedržala žiadnu diétu. Takže vám ju ani nebudem vnucovať. Už roky mám rovnakú hmotnosť. Nie som ani vegetariánka, mäsko mám rada, ale nedokázala by som ho jesť denno-denne. Preto stále vymýšľam a skúšam nové recepty zo zeleniny. Ani sladkostiam sa nevyhýbam, len si ich dobre vyberám. Namiesto mliečnej čokolády si pochutnám na horkej. Koláče pripravujem radšej doma. Štrúdle, záviny, buchty plním ovocím, tvarohom, makom, orechmi. Takže žiadne obmedzovanie ani hladovanie.

Dodržujem to, čo ma naučili ešte v detstve.  Nikdy nevynechám raňajky, obed ani večeru. Na desiatu nejaké ovocie alebo jogurt a na olovrant  väčšinou zelenina, syr alebo nejaký rýchly šalát. Takže pravidelné stravovanie, 5 krát denne. Výnimkou nie sú ani dni, keď nie som doma. V kabelke mám vždy nejakú prvú pomoc, buď oriešky, ovocie alebo nejaký medovník a samozrejme fľašu vody. Vyhýbam sa pocitu hladu.  Telu nerobím diétne šoky, tak si nehromadí zásoby v podobe tukových vankúšikov. Zatiaľ poslúcha a funguje ako má.

Celkom jednoduché, no nie? Zhruba každé 3 hodiny si na niečom pochutnáte. Medzi jednotlivými jedlami dodržiavajte pitný režim. Nič iné len čistú vodu z vodovodu. Je lepšie, keď si ju dáte večer odstáť. Pre zlepšenie chuti si   môžete do nej pridať pár kvapiek citróna. Citrón je prospešný nielen pri chudnutí, ale pomáha aj pri prekyslení.  Nepodceňujte množstvo vody. Vraj na každých 10 kg našej hmotnosti potrebujeme vypiť približne 4 dcl vody denne. Takže pri váhe 70 kg je to 2,8 l vody denne. Ak pijete menej,  ako je odporúčané, zvyšujte množstvo tekutín postupne. Nerobte nič na silu a hneď a zaraz ! Mali by ste  pocit, že vám tá voda vyteká von aj ušami. Postupne si pridávajte každý deň o 1 - 2 dcl vody viac. Deň začnite pohárom vlažnej vody, až potom sa naraňajkujte. Okrem iného si žalúdok predpripravíte na menšiu porciu jedla. Nie nadarmo sa hovorí, že hlad je mnohokrát prezlečený smäd. Avšak NIKDY nevynechajte raňajky!

Skúste dodržať tieto dve zmeny a do mesiaca zbadáte prvé pozitívne zmeny. Nebude to len pokles váhy. Vedľajšími účinkami bude prísun energie, lepšia nálada, čistejšia pleť, kvalitnejší spánok... Nie je to výmysel! Dôkazom toho sú moji známi, (dokonca aj moja silnejšia polovička) ktorí si osvojili tieto malé, nevinné a pritom tak účinne zmeny. Podarilo sa im nielen schudnúť, ale aj váhu si udržať.

Keď si zvyknete na tieto dve  zmeny v stravovaní, bude pre vás hračkou zaradenie zdravších potravín do svojho jedálnička. Viac ovocia, zeleniny, vlákniny... Nemusíte sa zrieknuť ani sladkosti, ide to aj s nimi. Dajú sa pripraviť aj zo zdravých surovín. Receptov mám na rozdávanie.

Dôležité je správne sa naštartovať. Kto vážne niečo chce, hľadá spôsob ako to dosiahnuť a ten, kto nechce hľadá dôvod prečo sa to nemôže podariť !!!

Držím palce všetkým, ktorí sa o to pokúsia. Verím na 99,9% , že sa to podarí. Treba len vydržať. Nezabudnite 5 x denne jesť a medzi tým dodržiavať pitný režim.

Len prosím, žiadne hladovanie!!!

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.


Už ste čítali?